PROGRAM DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY ŻŁOBKA KALEJDOSKOP
Nasz program dydaktyczno wychowawczy uwzględnia wszystkie potrzeby Twojego dziecka. Zapewniamy wszechstronną edukację i opiekę a także dobrą zabawę wśród rówieśników.
Aktywności w naszym żłobku są ściśle związane z zainteresowaniami dzieci, porami roku oraz świętami i innymi zaplanowanymi uroczystościami.
Stosujemy programy:
- Higiena i bezpieczeństwo malucha,
- Pożegnanie z pieluszką,
- Pożegnanie ze smoczkiem,
- Opieka nad zwierzętami i roślinami,
- Zdrowy styl życia- odżywianie i ruch,
- Jestem samodzielny,
- Jestem w grupie,
- Zabawy plastyczne,
- Zabawy muzyczno-taneczne,
- Mówię do Ciebie.
Program dydaktyczno-wychowawczy żłobka KALEJDOSKOP jest strategią, która uwzględnia wielokierunkową stymulację aktywności dzieci. Skupiamy się na silnej i trwałej potrzebie, jaką jest ruch i zabawa, przez którą dziecko uczy się bez ustanku. Podstawą pedagogiki realizowanej w Żłobku KALEJDOSKOP jest koncepcja rozwoju dziecka, dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Program realizujemy poprzez podejmowanie zabaw tematycznych.
- uczenie się otaczającego świata, zabawy naśladowcze (kształtowanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych, zabawy w kącikach tematycznych – kuchennym, przyrodniczym itp.)
- zajęcia orientacyjno-porządkowe, gimnastyczne i ruchowe (orientacja w przestrzeni, ćwiczenie równowagi, zabawy na czworakach, zabawy chwytu, celowania i toczenia, ogólnorozwojowe gimnastyczne, zabawy ruchowe na powietrzu)
- zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne i zabawy twórcze (rysowanie, malowanie, wyklejanie; budowanie i konstruowanie; wkładanie, nakładanie, nawlekanie, turlanie, otwieranie, zamykanie)
- zajęcia umuzykalniające (zabawy ruchowe ze śpiewem, ćwiczenia rytmiczne, zabawy inscenizowane, ćwiczenia słuchowe, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie odgłosów dnia codziennego, tworzenie muzyki, zagadki muzyczne, zabawa w echo, wyliczanki, naśladowanie odgłosów natury – szumu wiatru, szelestu liści, zabawy taneczne)
- zabawy dydaktyczne ogólne (rozmowy i zajęcia indywidualne – układanki, puzzle, klocki; zabawy z użyciem różnych pomocy dydaktycznych, zabawy kształcące wymowę (słuchowe, oddechowe, artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze, inscenizowanie i opowiadanie utworów literatury dziecięcej prozą i wierszem, czytanie bajek, przedstawienia teatralne i muzyczne, zajęcia z żywiołami, zabawy fundamentalne)